Posiadanie komputerowego systemu do zarządzania obiektem noclegowym i przychodzącymi rezerwacjami nie jest już w branży turystycznej jakąś ekstrawagancją, lecz coraz mocniej palącą koniecznością. Wprowadzić program hotelowy to poważne zadanie, dlatego przed podjęciem decyzji warto dobrze się zastanowić nad wyborem. Tak, aby spośród dostępnych na rynku rozwiązań dobrać najlepsze do specyfiki konkretnego ośrodka wypoczynkowego. W końcu duża sieć luksusowych hoteli ma nieco inne potrzeby niż rodzinny pensjonat.
Channel manager niczym osobisty majordomus
Wszelako jest kilka rzeczy, które wydatnie przydadzą się w każdym obiekcie. Najlepszy przykład na niezbędne funkcjonalności oprogramowania dla hoteli to tak zwany channel manager, co można swobodnie przetłumaczyć jako “zarządcę kanałów sprzedaży”. Z jego pomocą nie trzeba własnoręcznie uzupełniać wszystkich extranetów, wystarczy mieć oko na własny grafik hotelowy. Już tam będzie widać, co skąd się wzięło, a channel manager automatycznie powysyła aktualne informacje o dostępnych pokojach i terminach. Samemu trzeba by poświęcić ładnych kilka, albo i kilkanaście minut, natomiast CM załatwi wszystko w parędziesiąt sekund – albo i mniej.
(Pół)automatyczna poczta
O relacje z gośćmi warto dbać, w ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo że kiedyś wrócą w to samo miejsce przy innej okazji. Komfortowe warunki pobytu i fachowa obsługa są oczywiście nie do przecenienia, ale przydaje się też utrzymywanie bieżącego kontaktu z klientem. Od rzeczy niezbędnych w rodzaju potwierdzenia rezerwacji i informacji o płatnościach, aż po miłe akcenty w rodzaju podziękowania za pobyt czy świątecznych życzeń (pod warunkiem wyrażenia zgody na otrzymywanie takiej korespondencji). Do takich rzeczy przydają się gotowe, a zarazem edytowalne szablony e-maili oraz SMS-ów – do wysłania jednym / dwoma kliknięciami.
To tylko dwa przykłady tego, jak dobry program hotelowy może ułatwić życie. Więcej można się dowiedzieć na stronie NFHotel.