Zarabiamy coraz więcej pieniędzy i nabywamy większą ilość dóbr, ale mimo to trudniej jest cokolwiek sprzedać. Zazwyczaj jest to spowodowane ogromną konkurencją na rynku. Wszystko jest dostępne w dużej ilości, w szerokiej gamie kolorów i rodzajów. Konsumentowi trudno się zatem zdecydować na coś konkretnego, a sprzedawcy, zwłaszcza dopiero wchodzącemu na rynek, zachęcić do nabycia swojego produkty. Co można zatem zrobić, aby sprzedawać lepiej i efektywniej?
Świetna obsługa
Podobne towary można dzisiaj znaleźć w wielu miejscach. Ludzie nie idą więc do konkretnego sklepu, bo to jedyny, w którym można znaleźć smaczny ser lub dobrej jakości bieliznę, ale wielu klientów deklaruje, że ważny jest dla nich sposób obsługi. Zadbajmy więc o to, aby w naszym sklepie był on na jak najwyższym poziomie.
Bądźmy profesjonalni. Kiedy coś sprzedajemy, musimy mieć na ten temat wiedzę i służyć klientowi poradą. Oprócz tego, niezwykle ważna jest serdeczność i bycie osobom miłą, uśmiechniętą, otwartą. Przygotujmy się na to, że wiele osób lubi po prostu porozmawiać ze sprzedawcą i nie zbywajmy ich półsłówkami, ale poświęćmy trochę czasu – na pewno przełoży się to na pozytywny obraz naszego sklepu i firmy.
Jeśli zatrudniamy pracowników, zadbajmy o to, aby i oni nie wykonywali tak zwanej „kreciej roboty”, ale pracowali sumiennie, rzetelnie i byli życzliwi wobec klientów. Obserwujmy ich pracę. Warto również zorganizować szkolenie z umiejętności sprzedażowych i interpersonalnych, z którego będą mogli skorzystać nasi pracownicy. Obraz firmy tworzą wszyscy, którzy w niej pracują, nie możemy więc liczyć na to, że zrobimy to samodzielnie.
Reklama
Obecnie nie da się również zrobić praktycznie nic bez reklamy. Na szczęście sposobów na wypromowanie swojej firmy jest naprawdę wiele. Warto wykorzystywać różne z nich.
Możemy zacząć na przykład od dowiedzenia się, gdzie w naszej okolicy jest producent stojaków reklamowych – Brooklyn Na takim stojaku umieścić należy godziny otwarcia sklepu, hasło reklamowe zachęcające do wejścia do środka, a także skrótowo opisaną ofertę. Jak to zrobić, aby wyglądało to sensownie i przyciągało wzrok klienta? Dobry producent stojaków reklamowych na pewno zaproponuje nam kilka gotowych, sprawdzonych wzorów.
Szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o reklamę daje nam również internet. Możemy stworzyć stronę internetową firmy, fanpage na portalu społecznościowym albo wykupić reklamę na popularnej witrynie w formie baneru. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga poświęconemu swojej działalności.