Analityka biznesowa nie jest zarezerwowana tylko dla wielkich korporacji, małe i średnie firmy też mogą czerpać z niej wymierne korzyści. A nawet powinny! Oczywiście, jeśli tylko zależy im na podnoszeniu konkurencyjności i lepszych wynikach finansowych, a na tym chyba każdemu zależy.
Czym jest analityka biznesowa?
Analityka biznesowa (Business Intelligence – BI) to pojęcia bardzo szerokie i trochę wymykające się jednorodnym definicjom, ale najogólniej można ją opisać jako przekształcanie danych generowanych przez przedsiębiorstwo w informacje służące usprawnieniu jego działania. Proces ten powinien przebiegać poprzez połączenie narzędzi i oprogramowania z wiedzą ekspercką i know-how osób odpowiedzialnych za analizę i/lub tworzenie raportów. Jednak nawet przy stosowaniu najbardziej zaawansowanych narzędzi z zakresu BI trzeba pamiętać, że dostępne informacje zawsze powinny być analizowany w zgodzie z rygorami statystyki – od systemów tego typu nigdy nie powinniśmy oczekiwać gotowych rozwiązań.
BI – rozwiązania dla MSP
Jednym z ciekawszych narzędzi z obszaru analityki biznesowej przeznaczonym dla sektora MSP jest działający w chmurze Comarch BI Point. Narzędzie to umożliwia generowanie raportów pozwalających na całościową analizę funkcjonowania przedsiębiorstwa – od wydajności działów, przychodów generowanych przez konkretne produkty, aż po okresowe trendy sprzedaży. Co jednak najważniejsze – Comarch BI Point może prowadzić analizy na danych pochodzących z dowolnego oprogramowania źródłowego. A mówiąc inaczej, wcale nie potrzebujesz Comarch ERP Optima czy innych systemów ERP Comarchu, żeby wykorzystać możliwości BI Point.
W ramach Comarch BI Point przedsiębiorca ma dostęp do automatycznie generowanych raportów, które podzielone zostały na pięć kategorii dostępnych w osobnych pulpitach (dashboardach):
- dashboard sprzedaży,
- dashboard należności i zobowiązań,
- dashboard zamówień,
- dashboard magazynu,
- dashboard kontrahenta.
Narzędzie nie tylko umożliwia nam dogłębną analizę prowadzonej działalności, ale jest także intuicyjne w obsłudze. Umożliwia również dostosowanie modułów do realnych potrzeb firmy – w efekcie oszczędzając czas osób odpowiedzialnych za analizę danych i raportów.