Udział w targach i różnego rodzaju imprezach branżowych to dla wielu firm konieczność. Niestety, często wkrada się tu rutyna, co przynosi skutek odwrotny od zamierzonego – mimo zainwestowanych w imprezę środków, nie widać wzrostu zainteresowania Klientów. Dlatego właśnie trzeba bardzo dbać o stoisko targowe.
Wizytówka firmy
Pamiętajmy o tym, że stoisko targowe to pierwsza wizytówka firmy z jaką spotyka się często potencjalny Klient. Dlatego powinno ono swoim wyglądem przyciągać uwagę i zachęcać do nawiązania kontaktu. Później wszystko pozostaje w rękach pracownika, który jest odpowiedzialny za prowadzenie stoiska.
Stworzenie stoiska targowego nie jest łatwe, ponieważ z jednej strony ma ono od razu mówić czym zajmuje się firma, z drugiej nie powinno być identyczne na wszystkich kolejnych targach. Trzeba zatem dobrze wyważyć pomiędzy wypróbowanymi elementami a nowinkami, które przyciągają wzrok..
Konkretyzacja celu
Koncentrując się na tym jak wygląda zabudowa stoisk targowych wielu polskich firm, można dość do wniosku, że u podstaw wielu koncepcji leży absolutny przypadek. Decyduje gust, dobór kolorystyczny czy też po prostu chęć rzucenia się w oczy. A przecież gusta bywają różne, co w przypadku stoisk targowych widać bardzo wyraźnie.
To oczywiście istotne czynniki, ale przesłaniają to co najważniejsze, merytoryczną stronę przedsięwzięcia. Wszak targi to nic innego, jak okazja do wyjścia z produktem w stronę niezdecydowanego Klienta. Niezdecydowanego, a więc takiego, który może iść do konkurencji. Trzeba go zatem zatrzymać i przekonać do naszych racji..
Zintegrowane działania
Warto pamiętać że zabudowa stoiska targowego to tylko jeden z elementów całego procesu, jakim jest udział firmy w tej imprezie. Jednym z najczęściej powtarzanych błędów jest potraktowanie stoiska jako zupełnie osobnego tworu, związanego z branżą jedynie za pośrednictwem kilku ozdób i dostępnych katalogów dla Klientów.
Najlepszy efekt przynosi w tej sytuacji zintegrowane działanie, w którym zabudowa stoiska jest jednym z wielu ważnych fragmentów jednak układanki. Odpowiednio pomyślana kolorystyka i wystrój, to elementy, które powinny korespondować z materiałami reklamowymi, katalogiem, a nawet z ubiorem pracowników. Tylko w sytuacji gdy wszystkie elementy targowe wzajemnie z siebie wynikają, można mieć pewność że nie pominęło się niczego ważnego.
Ważne wydarzenia
Stoisko targowe jest o wiele bardziej atrakcyjne dla Klientów, kiedy oprócz standardowej prezentacji wyrobów, organizator stoiska jest w stanie zapewnić również dodatkowe atrakcje. Oznacza to, że zabudowa stoisk targowych to jeszcze nie wszystko – potrzeba czegoś więcej, by przyciągnąć Klientów.
Może to być chociażby spotkanie jakąś ważna osobowością w danej branży lub nawet zapowiedziana wcześniej specjalna prezentacja usług lub wyrobów. Ważne żeby informacje te rozeszły się już wcześniej wśród uczestników, tak aby mogli oni uczestniczyć w tym evencie.
Dobra komunikacja
Warto pamiętać o tym, że wystawianie stoiska na targach to przede wszystkim zaproszenie Klienta do kontaktu. Dlatego bardzo dużo zależy od pracowników, którzy odpowiadają za stoisko. Mogą oni aktywnie oddziaływać na Klienta, przyciągając go i wyczerpująco odpowiadając na konkretne pytania.
Niestety, zdarza się że stoiskiem zajmują się ludzie, którzy bardziej zajęci są telefonem komórkowym, niż obsługą klienta. Jeżeli więc stoisko ma być bez zarzutu, pracownicy powinni skoncentrować się przede wszystkim na pracy z klientem. Jest to podstawowy element dobrej komunikacji.
O tym czy stoisko targowe było w danym roku bardziej, czy mniej godne zaufania, nie decydują jednak rozbudowane słowniki pojęć z zakresu zarządzania i z ekonomii. Ważne jest jedynie to, czy udało się zapoznać nocnych Klientów, którzy po zakończeniu targów nawiążą z nami kontakty handlowe.