Niektórzy twierdzą, że reklama działa w ten sposób, iż przekonuje nas do zakupu rzeczy, które absolutnie do niczego nie są, ani nigdy nie będą nam potrzebne. Patrząc z tej perspektywy oczywistością zdaje się być to, że reklama nie jest niczym dobrym dla klientów. Pozwala ona zarabiać wielkim spółkom duże pieniądze kosztem zmanipulowanych zwykłych ludzi. Jednakże, czy rzeczywiście reklamy są tak straszne? Czy klienci nie mogą nic na nich zyskać?
Czy reklamy mogą być nam przydatne?
Warto na wstępie wspomnieć, iż jest wiele rodzajów reklam. Jedną z form reklamy jest niewątpliwie prezentacja na targach firmowych. Jest to akurat ten rodzaj reklamy, który klientom daje bardzo dużo.
Stoiska targowe – Polexpo, czy też innej firmy powstają po to, aby jak najbardziej zachęcić nas do kupna wielu różnych produktów. Tak więc jest to cel wspólny dla wszelkiego rodzaju reklam. Jednakże, jak się okazuje na stoiskach handlowych można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, dlatego właśnie również klienci wiele zyskują na udziale w targach.
Niewątpliwie, podczas targów klienci nie są manipulowani tak jak podczas reklam w mediach. Oczywiście, stoiska targowe – Polexpo wykonuje tak, aby zachęcały, a nie odstraszały klientów. Tym nie mniej, chodzi tu raczej o zachęcenie do odwiedzenia tego, a nie innego stoiska. Nie ma tu natomiast mowy o zachęcaniu klienta do kupna czegoś, czego klient nie chce, gdyż ludzie obecni na targach przychodzą tam z własnej woli.
Tradycyjna reklama
Wspomniano już, że podczas stawiania dobrego stoiska targowego – Polexpo dba o to, aby przyciągało ono uwagę. Jednakże, nie sposób nazwać ten zabieg manipulacją wobec tego co dzieje się w mediach. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu reklamy wpływają na to, co kupujemy, a nawet jak żyjemy. Okazuje się bowiem, że reklamy niezwykle często manipulują naszą podświadomością. Dlatego też, czasami dajemy się przekonać co do tego, że dany produkt jest warty kupienia nie zdając sobie z tego sprawy nawet w najmniejszym stopniu.