Reklama wizualna opiera się w dużej mierze na wydrukach wielkoformatowych. Wiele z nich drukowanych jest na folii samoprzylepnej, który jest relatywnie tani, a kreacje reklamowe bardzo kolorowe i przyciągające wzrok. Z tych powodów folia samoprzylepna stała się bardzo popularnym materiałem do produkcji różnego rodzaju reklam od witryn sklepowych, poprzez billboardy, a skończywszy na oklejaniu samochodów.
Reklama na samochodzie zazwyczaj jest wykonywana właśnie poprzez oklejenie folią samoprzylepną, na której uprzednio wydrukowana została grafika reklamowa. Oczywiście wszystko musi być uprzednio zaprojektowane, tutaj nie ma miejsca na improwizacje. Do wykonania reklamy na samochodzie, tramwaju lub innym pojeździe stosowanych jest kilka rodzajów folii samoprzylepnej. Najtańsza jest folia monomerowa, biała lub bezbarwna, która może być stosowana tylko na płaskich powierzchniach z uwagi na pamięć kształtu – na wklęsłych powierzchniach dość szybko się odkleja. Nieco lepiej zachowuje się folia polimerowa, ponieważ można ją stosować na lekkie przetłoczenia. Do samochodów z głębokimi przetłoczeniami najlepsza będzie folia wylewana, którą po naklejeniu podgrzewa się i wówczas zachowuje nadany kształt. Trzeba pamiętać o laminowaniu folii w celu ochrony przed zadrapaniami.
Na okna stosowana jest folia o perforowanej powierzchni. Nie tylko szyby samochodowe, tramwajowe lub autobusowe, ale również szklane fasady budynków i inne przeszklenia. Perforacja sprawia, że od wewnątrz mamy wrażenie przyciemnionej szyby, a od zewnątrz grafika reklamowa jest doskonale widoczna. Do reklamy na samochodzie stosuje się jeszcze inne rodzaje folii samoprzylepnej. Reklama wykonana z folii odblaskowej jest widoczna w nocy w świetle odbitym. Do reklam krótkotrwałych i często zmienianych nadaje się folia magnetyczna.
Reklama na samochodach
previous post